Lurer du på noe?

Her finner du svarene på de vanligste spørsmålene.

Gjennomføring av dugnad

Hva er minstebestilling?
For å arrangere en dugnad med Bambusa, er minsteantallet gruppen må selge 50 pakker.

Eksempel: Hvis dere er 10 personer som deltar, trenger hver person i gjennomsnitt å selge 5 pakker. Det vanlige snittsalget per deltaker i en dugnad 14 pakker.
Hva koster produktene og hva er fortjenesten?
Dere tjener kr 110,- per pakke dere selger, uansett pris. 
Se alle produkter og priser på denne siden.
Hva er vareprøve?
Hvis det er interesse for å kjøre i gang en dugnad sammen med oss, kan du bestille en gratis vareprøve.

Vareprøven inneholder en pakke hvite ankelsokker, en pakke sorte dressokker og en brosjyre med nyttig informasjon.

Vareprøven legges frem for dugnadsgruppen slik at alle får muligheten til å se og føle på produktene før en beslutning skal fattes.
Hvordan fungerer forhåndssalg?
Forhåndssalget skjer via vår digitale løsning og gjør dugnaden svært smidig.

Deltakerne laster ned vår app og får tilgang til å selge et bredt utvalg produkter både i appen og via personlige nettbutikker som enkelt kan deles med venner og familie. Betalingsløsningen er integrert, så dere slipper å håndtere innbetalinger manuelt.

Når dugnaden er ferdig, sender vi varene ferdig pakket per deltaker, noe som gjør utdelingen enkel og krever minimalt med administrasjon. Deretter utbetales fortjenesten til deres konto.
Hvordan fungerer direktesalg?
Ved direktesalg så bestiller dere varer til alle dugnad deltakerne slik at de kan selge dem direkte til sluttkunde. Når deres salgsperiode er ferdig så samler dugnadsansvarlig inn pengene og eventuelt varer som skal i retur. Til sist betaler dere fakturaen til Bambusa og beholder deres fortjeneste.
Hvordan fungerer dugnad for klubb?
Vi har et eget opplegg for klubb som forenkler gjennomføring av dugnad. Det er mulig å gjennomføre digital dugnad eller så bestiller dere en pose med sokker til alle dugnad deltakerne slik at de kan selge dem direkte til sluttkunde. Når deres salgsperiode er ferdig så samler dugnadsansvarlig inn pengene og eventuelt varer som skal i retur. Til sist betaler dere fakturaen til Bambusa og beholder deres fortjeneste. Ta kontakt med oss så forteller vi mer om klubbdugnad.
Hva vil det si å være dugnadsansvarlig?
Å være dugnadsansvarlig er en viktig rolle. Dugnadsansvarlig må skape og opprettholde motivasjon og engasjement i gruppen, slik at dere kan nå målet. 

Vi er her for å veilede deg som dugnadsansvarlig til fremgang. Som dugnadsansvarlig har du også ansvar for gruppas bestilling og faktura. 

Vi stiller krav om at dugnadsansvarlig er over 18 år, og gir samtykke til at en kredittsjekk kan utføres.
Hvor lang er salgsperioden?
Vi anbefaler å ha en salgsperiode på 2 uker for skoleklasser, lag og grupper.
Passer virkelig one-size sokkene til alle?
Våre sokker er laget i one-size som passer de fleste i familien. 

Sokkene våre kommer i disse størrelsene: ankelsokker 36-44, dressokker 38-45, og tennissokker 38-45.
Hvordan gjør jeg en etterbestilling?
Vi tilbyr ikke etterbestilling på app-dugnad, men hvis dere har et direktesalg, er det mulig å legge inn en etterbestilling uten frakt. 

Dette gjøres på samme måte som når dere bestilte sokker til dugnaden. Det vil si at du klikker på “Start dugnad” i hovedmenyen på Bambusa.no. Velg “Vi vil gjøre en etterbestilling” og gå gjennom stegene. Vårt system vil automatisk sjekke om du har en tidligere bestilling som kvalifiserer for etterbestilling (da er det tillatt å sjekke ut med mindre enn 50 pakker og få gratis frakt). 

Sørg for at samme person som bestilte hovedbestillingen er innlogget, slik at vårt system automatisk kan finne deres tidligere bestilling.
Har dere tips til smittevern (Covid-19)?
Praktiske tips:
Bruk håndsprit eller hansker ved håndtering av varer.
Pass på at produktene forvares et sted hvor kontakten med andre i husstanden (inkl. dyr) blir begrenset.
Ta betalt med Vipps eller bankoverføring for å begrense smitterisiko.
Lever de solgte pakkene i postkassen, eller på døren for å opprettholde avstand.
Unngå fysisk kontakt, inkludert håndhilsing og klemming. Det bør være minimum 1 meter avstand.
Våre sokker tåler å vaskes på 60 grader, selv om det står anbefalt 40 grader på pakken.

Salgstips:
Legg ut innlegg på sosiale medier for å selge sokker.
Send forespørsler via Snapchat, Messenger, SMS etc.
Bruk telefonen for å ringe til nære og kjære.
Be foreldre om å selge på sine arbeidsplasser.
Om du går rundt i nabolaget, husk å følge reglene for avstand.
Husk at sokkene er flotte gaver til bursdager, farsdag, jul etc.
Generell info om smittevern:
Sykdommen covid-19 smitter hovedsakelig via dråpe- og kontaktsmitte der virus overføres fra luftveiene til en syk person, og videre til en annen person. Derfor er god hygiene et viktig tiltak for å begrense smitte i befolkningen.

Holde avstand og hostehygiene er avgjørende for å begrense dråpesmitte. For å hindre indirekte kontaktsmitte er det viktig med god håndhygiene, unngå å ta deg i ansiktet med urene hender.

Vi følger FHI sine råd om smitteverntiltak, og oppfordrer alle våre kunder til å gjøre det samme.
Vi ønsker dere en vellykket og trygg dugnad med Bambusa!
Hvor mange sokker er det i hver pakke?
Ankelsokkene innholder 7 par per pakke. 

Dressokkene innholder 5 par per pakke. 

Tennissokkene innholder 3 par per pakke.

Reklamasjon og retur

Kan vi returnere eller bytte varer?
Ved retur/varebytte skal dugnadsansvarlig melde inn returen til Bambusa senest 45 dager etter at varene ble mottatt.

Vi tilbyr 1 fraktfri retur eller varebytte per dugnad forutsatt at minimum 50 pakker er solgt. Utover dette faktureres retur og varebytte med kr 149,- per tilfelle. Vi anbefaler derfor å samle opp eventuelle returer, og sende en samlet retur.

Når returen ankommer vårt lager blir den talt opp og kreditert. Kunden mottar kreditnota som bekreftelse på mottatt retur, og trekker kreditbeløpet fra totalsum når faktura betales.
Hvordan fungerer kvalitetsgarantien?
Vi er stolte av våre kvalitetsprodukter og opplever sjelden reklamasjoner, men i saker hvor det er oppstått produksjonsfeil har vi selvfølgelig kvalitetsgaranti.

Ved reklamasjon skal kunden eller selger (valgfritt) fylle ut skjema på denne linken: www.bambusa.no/reklamasjon

Bambusa håndterer henvendelser ved reklamasjon, dekker fraktkostnader og erstatter defekt vare.

Levering og betaling

Hvor lang er leveringstiden?
Normal leveringstid for produkter til app-dugnad er 9 virkedager, da vi pakker varene i separate poser til hver deltaker. 

Normal leveringstid for sokker til direktesalg er 2-5 virkedager, men i perioder med høy belastning på lageret kan det ta opptil 9 virkedager.
Må vi legge ut penger på forhånd?
Nei, vi tilbyr gratis levering og dere får 45 dagers betalingsfrist på fakturaen, hvilket gir dere god tid til å samle inn penger før fakturaen skal betales.
Kan vi etterbestille sokker til dugnaden?
Dugnadsgruppen kan gjøre 1 fraktfri etterbestilling uansett antall pakker.

Etterbestillingen må foretas i samme periode som hovedbestillingen (vår eller høst).

Forsøk å samle sammen alle etterbestillinger til en tilleggsbestilling. Ved flere etterbestillinger under 50 pakker tilkommer en fraktkostnad på 149 kr / bestilling.
Hvordan fungerer levering?
Utlevering i butikk/postkontor (bestillinger under 250 pakker)

Når kunden mottar hentemelding på SMS eller via e-post, har kunden selv ansvar for at pakken blir hentet innen hentefristen.

Hjemlevering (bestillinger over 250 pk)

Ved større forsendelser som kjøres ut må mottaker være tilgjengelig på telefon på leveringsdagen. Dersom sjåfør ikke får kontakt med mottaker på telefon, vil varene bli plassert på angitt leveringsadresse på mottakers ansvar.

Ved varemottak må kunden kontrollere at man har mottatt riktig antall varer og at de er fri fra skader. Avvik skal meldes til Bambusa umiddelbart etter mottak av varene.
Kan jeg endre leveringsadressen eller fakturaadressen?
Når bestillingen legges inn, er det kundens ansvar at det blir lagt inn korrekte detaljer.

Hvis bestillingen skal faktureres til klubb/idrettslag/skoleklasse, må denne informasjonen legges inn under feltet Faktureringsdetaljer.

Dersom varene skal sendes til en annen adresse enn fakturaadresse, klikker kunden på Sende til en annen adresse, og fyller inn alle feltene.

Ved feilbestilling har kunden selv ansvar for å melde inn feilen. Dersom feilen oppdages etter at sokkene er pakket og kjørt ut, håndteres den som en etterbestilling.
Når betaler vi?
Faktura har 45 dagers betalingsfrist, hvilket gir dere god tid til å dele ut varer og samle inn penger før fakturaen skal betales.

Faktura blir sendt på e-post når varene går ut fra vårt lager.

Mine sider

Hvordan logger jeg inn på mine sider?
Link til innlogging finner du i menyen samt lengst ned på vår side.
Hvorfor må jeg logge inn med Vipps?
Vi ønsker å gjøre det enklest mulig å logge inn på våre sider og derfor har vi valgt en løsning som ikke krever at du må huske brukernavn og passord. Vipps er enkelt, tryggt og gratis å bruke.
Fant du ikke svar på spørsmålet ditt?
Send oss en e-post, så får du et raskt svar!

Epost: post@bambusa.no
Kontakt kundeservice
Bambusa undertøy finner du på www.bambusabasics.com

Well this Socks

Du er visst under 18 år.
For å kunne gjennomføre en bestilling må en myndig person logge inn.

Logg inn

Du er ikke logget inn.
For å kunne legge til varer, så må du først logge inn.
menuchevron-down