Hva er en vareprøve og hva inneholder den?

Hvis det er interesse for å kjøre i gang en dugnad sammen med oss, kan du bestille en gratis vareprøve. 

Vareprøven inneholder en pakke hvite ankelsokker, en pakke sorte dressokker og en brosjyre med nyttig informasjon. 

Vareprøven skal legges frem for dugnadsgruppen slik at alle får muligheten til å se og føle på produktene før en beslutning skal fattes.

Hva vil det si å være dugnadsansvarlig?

Som dugnadsansvarlig har du ansvar for gruppas bestilling og faktura. Vi stiller krav om at dugnadsansvarlig er over 18 år, og gir samtykke til at en kredittsjekk kan utføres.

Hvordan fungerer forhåndssalg?

Ved forhåndssalg ønsker vi å sende gratis salgsmateriell til våre kunder. Salgsmateriellet består av bestillingslister, brosjyrer og et prøvepar med sokker til hver selger.

Både vareprøve og salgsmateriell sendes fraktfritt.

Hva er minstebestilling?

Det er minstebestilling på 50 pakker sokker for å innfri krav om gratis frakt og retur.

Kan jeg endre fakturaadresse eller leveringsadresse?

Når bestillingen legges inn, er det kundens ansvar at det blir lagt inn korrekte detaljer.

Hvis bestillingen skal faktureres til klubb/idrettslag/skoleklasse, må denne informasjonen legges inn under feltet Faktureringsdetaljer

Dersom varene skal sendes til en annen adresse enn fakturaadresse, klikker kunden på Sende til en annen adresse, og fyller inn alle feltene. 

Ved feilbestilling har kunden selv ansvar for å melde inn feilen. Dersom feilen oppdages etter at sokkene er pakket og kjørt ut, håndteres den som en etterbestilling.

Kan vi etterbestille sokker til dugnaden?

Dugnadsgruppen kan gjøre 1 fraktfri etterbestilling uansett antall pakker. 

Etterbestillingen må foretas innen 100 dager.

Forsøk å samle sammen alle etterbestillinger til en tilleggsbestilling. Ved flere etterbestillinger under 50 pakker tilkommer en fraktkostnad på 149 kr / bestilling.

Hvor lang leveringstid er det?

Standard leveringstid er 3-5 virkedager om ikke annet er avtalt.

Hvordan fungerer levering?

Utlevering i butikk/postkontor (bestillinger under 250 pakker)

Når kunden mottar hentemelding på SMS eller via e-post, har kunden selv ansvar for at pakken blir hentet innen hentefristen.

Hjemlevering (bestillinger over 250 pk)

Ved større forsendelser som kjøres ut må mottaker være tilgjengelig på telefon på leveringsdagen. Dersom sjåfør ikke får kontakt med mottaker på telefon, vil varene bli plassert på angitt leveringsadresse på mottakers ansvar. 

Ved varemottak må kunden kontrollere at man har mottatt riktig antall varer og at de er fri fra skader. Avvik skal meldes til Bambusa umiddelbart etter mottak av varene.

Hvor lang er salgsperioden?

Vi anbefaler å ha en salgsperiode på tre uker.

Hva er fortjenesten?

Dere tjener kr 100,- per pakke dere selger. Sokkene har en fast utsalgspris på kr 200,- som skal overholdes.

Hvordan fungerer retur og varebytte?

Ved retur/varebytte skal dugnadsansvarlig melde inn returen til Bambusa senest 45 dager etter at varene ble mottatt. 

Vi tilbyr 1 fraktfri retur eller varebytte per dugnad forutsatt at minimum 50 pakker er solgt. Utover dette faktureres retur og varebytte med kr 149,- per tilfelle. Vi anbefaler derfor å samle opp eventuelle returer, og sende en samlet retur. 

Når returen ankommer vårt lager blir den talt opp og kreditert. Kunden mottar kreditnota som bekreftelse på mottatt retur, og trekker kreditbeløpet fra totalsum når faktura betales.

Når betaler vi?

Faktura har 45 dagers betalingsfrist, hvilket gir dere god tid til å dele ut varer og samle inn penger før fakturaen skal betales. 

Faktura blir sendt på e-post når varene går ut fra vårt lager.

Hva gjør vi om en kunde er misfornøyd med produktet?

Vi er stolte av våre kvalitetsprodukter og opplever sjelden reklamasjoner, men i saker hvor det er oppstått produksjonsfeil har vi selvfølgelig kvalitetsgaranti.

Ved reklamasjon skal kunden eller selger (valgfritt) fylle ut skjema på denne linken: www.bambusa.no/reklamasjon

Bambusa håndterer henvendelser ved reklamasjon, dekker fraktkostnader og erstatter defekt vare.

Vanlige spørsmål og svar

Om du ikke fant svar på det du lurte på, kan du kontakte vår kundeservice:

E-post: kundeservice@bambusa.no

Telefon: 51 80 00 70